Subscribe Twitter

17 september 2010

Haar rituelen voor het slapen gaan.


Vrijwel iedereen heeft een bepaald huidritueel voor ze gaan slapen. make-up verwijderen, huid reinigen, nachtcrème, je kent het wel.
Maar behalve een stralende huid, is het ook heel fijn om geweldig haar te hebben, en dat wordt nog wel eens vergeten. Als je slaapt lig je constant te draaien en te woelen, dit zorgt er dus voor dat je haren over je kussen schuren en in de knoop komen te zitten. Ook kan het voorkomen dat je haar na verloop van tijd vet aanvoelt bij de haarwortels, maar juist heel erg droog in de puntjes.

Nou doe ik iedere avond het volgende, en sinds ik dit doe( nu zo'n 2 jaar) is mijn haar er een stuk gezonder gaan uitzien.
  • Eerst borstel ik mijn haar heel voorzichtig door met een borstel van varkenshaar. Deze borstels zijn zachter voor je haar dan plastick borstels zodat je haren minder snel afbreken. Dit is ook de enige keer van de dag dat ik mijn haren borstel, ik doe het ook nog op een ander moment, maar daar kom ik zo nog op. Door je haar nu even door te borstelen verdeel je de vetten vanaf je hoofdhuid over je hele haar zodat het er langer fris en glanzend uit blijft zien.
  • Nu vlecht ik mijn haar losjes en doe aan het uiteinde een zo zacht mogelijk elastiek, ook dit om het breken van mijn haar te voorkomen.
Deze twee stappen zijn eigenlijk de enige stappen die ik onderneem voordat ik ga slapen. Wel heb ik nog een paar andere rituelen voor mijn haar. Deze doe ik als ik mijn haar was.

  • Ik was mijn haar nooit iedere dag, meestal zo'n twee keer per week. teveel wassen maakt je haar als het ware lui, en ook teveel aan shampoo kan je haar beschadigen.
  • Als ik mijn haren was sluit ik dit altijd af met conditioner. Als ik de conditioner in mijn haar heb ingemasseerd borstel ik mijn haren heel voorzichtig door. Nu er conditioner in mijn haren zit gaat dit veel makkelijker en ook is je haar niet zo breekbaar als wanneer je het borstelt als het nat of droog is.
  • Als ik mijn haren afdroog wrijf ik nooit, zo komt mijn haar weer in de knoop en beschadig je het weer.
  • Het liefst laat ik mijn haar aan de lucht drogen, maar als ik het echt moet föhnen doe ik dit altijd met de föhn naar onder gericht en dan in een rechte lijn van de haarwortel tot de haarpunt.
Als laatste wil ik jullie de tip geven: Weet wat voor haar je hebt en wat het nodig heeft. Zo kun je een goede shampoo en conditioner kopen die hierop aansluiten, en geloof me , dat helpt al heel erg veel.

Xx-Bella

0 reacties:

Een reactie posten

 
Web Analytics