Subscribe Twitter

9 juli 2011

Percy Jackson boeken (deel 1 t/m 3)


Lieve lezers,

in dit artikel ga ik jullie kennis laten maken met de boeken van Percy Jackson.
Het eerste deel heb ik zelf al gelezen, de andere twee delen ben ik van plan in de vakantie te gaan lezen.

Percy Jackson & de bliksemdief
Percy Jackson staat op het punt om van school getrapt te worden. Alweer... En dat is nog maar zijn kleinste zorg. Want hij ontdekt dat hij de nakomeling is van een Griekse god. Als de bliksemschicht van Zeus wordt gestolen hebben Percy en zijn vrienden tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen en de oorlog op de Olympus tot bedaren te brengen.
Percy Jackson en de olympiërs- De zee van Monsters
Als de boom van Thalia vergiftigd raakt, vervagen de magische grenzen die Kamp Halfbloed beschermen tegen woeste monsters. Percy onderneemt samen met zijn vrienden een gevaarlijke reis over de Zee van Monsters op zoek naar het tegengif, maar de klok tikt en Percy heeft maar enkele dagen de tijd...

Percy Jackson en de olympiërs- De vloek van de Titaan
Percy Jackson is inmiddels veertien en een beetje wijzer. Wanneer zowel zijn vriendin Annabeth als de godin Artemis verdrwijnt, wordt er een zoektocht op touw gezet. Haast is geboden: het orakel heeft voorzien dat de godin in ieder geval vóór de winterzonnewende terug moet zijn, want haar invloed zal doorslaggevend zijn in de oorlog tegen de Titanen. Percy gaat op pad met zijn beste vriend Grover en een bont gezelschap. Hij wordt geplaagd door onheilspellende dromen. Het orakel heeft namelijk nog meer voorspeld: één van hen zal het niet overleven. Maar wie?
Als je dus wel houdt van Griekse Mythen en een spannend boek, kan ik je deze boeken zeker aanraden. Wel kan ik je aanraden bij deel 1 te beginnen, want als je bij een ander deel begint kan het zijn dat je sommige dingen niet goed begrijpt (die zijn dan in een vorig deel uitgelegd).

Xx' Ella

Edit: aangezien deze drie delen niet de enige delen zijn (wat ik eerst dacht) heb ik de titel veranderd, zodat het duidelijker is dat dit artikel alleen over de eerste drie delen gaat.

0 reacties:

Een reactie posten

 
Web Analytics